Deklaracja dostępności

Szkoła Podstawowa z Oddziałami Integracyjnymi im. Jana Pawła II w Paniówkach zobowiązuje się zapewnić dostępność strony internetowej zsppaniowki.pl zgodnie z ustawą z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych. Oświadczenie w sprawie dostępności ma zastosowanie do serwisu internetowego zsppaniowki.pl

Data publikacji strony internetowej: 19.09.2020.

Data ostatniej dużej aktualizacji: 19.09.2020.

Strona internetowa jest zgodna z ustawą o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych.

Deklarację sporządzono dnia 23.09.2020.
Deklaracja została ostatnio poddana przeglądowi i aktualizacji dnia: 28.03.2025.

Deklarację sporządzono na podstawie samooceny przeprowadzonej przez podmiot publiczny.

Na stronie internetowej można korzystać ze standardowych skrótów klawiaturowych.

Tab: przenosi fokus (punkt uwagi) do następnego aktywnego elementu na stronie (odnośnika, formularza) Shift + Tab: przenosi fokus do poprzedniego aktywnego elementu na stronie (odnośnika, formularza) Enter – uaktywnia odnośnik i przyciski strzałki w dół↓ i w górę↑ oraz w lewo→ i w prawo← – umożliwiają przemieszczanie się między pozycjami górnego menu Świadomie zrezygnowaliśmy z możliwości szerszego zastosowania skrótów klawiaturowych, aby uniknąć konfliktów z technologiami asystującymi (np. czytnikami ekranów), systemem lub aplikacjami użytkowników.

Udogodnienia

Serwis jest wyposażony w udogodnienia ułatwiające przeglądanie treści przez osoby niedowidzące: • przełącznik zmiany rozmiaru czcionki, • przełączniki zmiany kontrastu, • na stronie zastosowano technologie “skip navigation” – szybkie przemieszczanie do wskazanych elementów strony.

Informacje zwrotne i dane kontaktowe

Wszystkie problemy z dostępnością cyfrową tej strony internetowej możesz zgłosić na następujące dane kontaktowe: — email: sekretariat@zsppaniowki.pl lub telefonicznie (32) 3011580 .

Każdy ma prawo wystąpić z żądaniem zapewnienia dostępności cyfrowej tej strony internetowej lub jej elementów.

Zgłaszając takie żądanie podaj:

  • swoje imię i nazwisko,
  • swoje dane kontaktowe (np. numer telefonu, e-mail),
  • dokładny adres strony internetowej, na której jest niedostępny cyfrowo element lub treść,
  • opis na czym polega problem i jaki sposób jego rozwiązania byłby dla Ciebie najwygodniejszy.

Na Twoje zgłoszenie odpowiemy najszybciej jak to możliwe, nie później niż w ciągu 7 dni od jego otrzymania.

Jeżeli ten termin będzie dla nas zbyt krótki poinformujemy Cię o tym. W tej informacji podamy nowy termin, do którego poprawimy zgłoszone przez Ciebie błędy lub przygotujemy informacje w alternatywny sposób. Ten nowy termin nie będzie dłuższy niż 2 miesiące.

Jeżeli nie będziemy w stanie zapewnić dostępności cyfrowej strony internetowej lub treści, wskazanej w Twoim żądaniu, zaproponujemy Ci dostęp do nich w alternatywny sposób.

Obsługa wniosków i skarg związanych z dostępnością

Jeżeli w odpowiedzi na Twój wniosek o zapewnienie dostępności cyfrowej, odmówimy zapewnienia żądanej przez Ciebie dostępności cyfrowej, a Ty nie zgadzasz się z tą odmową, masz prawo złożyć skargę.

Skargę masz prawo złożyć także, jeśli nie zgadzasz się na skorzystanie z alternatywnego sposobu dostępu, który zaproponowaliśmy Ci w odpowiedzi na Twój wniosek o zapewnienie dostępności cyfrowej.

Ewentualną skargę złóż listownie lub mailem do kierownictwa naszej jednostki:

  • mgr inż. Małgorzata Wiśniewska 
  • ul. Zwycięstwa 44, 44-177 Paniówki
  • email: sekretariat@zsppaniowki.pl

Pomocne mogą być informacje, które można znaleźć na rządowym portalu gov.pl.

Możesz także poinformować o tej sytuacji Rzecznika Praw Obywatelskich i poprosić o interwencję w Twojej sprawie.

Dostępność architektoniczna

Szkoła Podstawowa im. Jana Pawła II w Paniówkach, ul. Zwycięstwa 44, 44-177 Paniówki

W budynku nie ma tyflomat. Pomieszczenia w budynku nie są oznaczone tabliczkami z wypukłymi cyframi i alfabetem brajla. Podmiot nie stosuje w swoim budynku dźwiękowych systemów nawigacji dla osób niewidomych. Do budynku ma prawo wejść osoba z psem asystującym bez żadnych ograniczeń. W szkole nie ma pętli indukcyjnych.

  • Segment A z osobnym wejściem, posiada dostosowane toalety odpowiednią szerokość otworów drzwiowych, schody wyposażone w poręcze, stopnie schodów nie są oznaczone kontrastowymi pasami, drogi ewakuacyjne odpowiednio oznaczone, natomiast nie posiada możliwości transportowania osób z niepełnosprawnością ruchową na wyższe kondygnacja (brak windy i pojazdu). Do budynku prowadzi wejście z podjazdem dla osób na wózkach. Parking dysponuje miejscami dla osób niepełnosprawnych. 
  • Segmenty B,C i D w pełni dostosowany w aspekcie dostępności architektonicznej dla osób niepełnosprawnych fizycznie. Posiada windę i podjazd, dostosowane toalety, podjazdy, odpowiednią szerokość drzwi i oznaczenie dróg ewakuacyjnych. Przed budynkiem jest podjazd i wyznaczone dla niepełnosprawnych miejsca parkingowe. 

Dostępność komunikacyjno-informacyjna

Szkoła nie posiada technicznych udogodnień dla osób głuchych, niewidomych, głuchoniewidomych. Nie ma  możliwości skorzystania z tłumacza języka migowego na miejscu lub online. Brak pętli indukcyjnej. Pozostałe informacje (luka elektroniczna): brak